De Vlaming let weinig op herkomst van producten  

De Vlaming let weinig op herkomst van producten

De Vlaming let weinig op herkomst van producten VLAM onderzocht hoe chauvinistisch de Vlaming koopt De Vlaamse consument is lang niet zo chauvinistisch als hij beweert te zijn.Dat blijkt uit een bevraging van iVox bij 1.000 Vlamingen in opdracht van VLAM. Enkele opvallende bevindingen: De Vlaming is weinig bewust van de herkomst van de producten die hij eet en drinkt. De helft van de Vlaamse consumenten (51%) let niet op de herkomst van eten en drank. Bij -35-jarigen loopt dit op tot 65%. Bij 55-plussers is slechts 35% zich niet bewust van de herkomst van de voedingsproducten die ze kopen. De kennis over het inlandse aanbod is eerder beperkt.48% van de Vlamingen denkt dat Pink Lady een Belgische appelsoort is.  De Vlaming koopt graag Belgische voedingsproducten. Wie de herkomst van voeding in het oog houdt, heeft vaak een sterke voorkeur voor producten van bij ons. Wie van deze groep een Belgische oorsprongsvermelding op een product ziet, zegt in 74% van de ...

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Bakery 

Bakery maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.