- 20 september 2018
- | Bron: Delicatesse
De Vlaming let weinig op herkomst van producten
De Vlaming let weinig op herkomst van producten VLAM onderzocht hoe chauvinistisch de Vlaming koopt De Vlaamse consument is lang niet zo chauvinistisch als hij beweert te zijn.Dat blijkt uit een bevraging van iVox bij 1.000 Vlamingen in opdracht van VLAM. Enkele opvallende bevindingen: De Vlaming is weinig bewust van de herkomst van de producten die hij eet en drinkt. De helft van de Vlaamse consumenten (51%) let niet op de herkomst van eten en drank. Bij -35-jarigen loopt dit op tot 65%. Bij 55-plussers is slechts 35% zich niet bewust van de herkomst van de voedingsproducten die ze kopen. De kennis over het inlandse aanbod is eerder beperkt.48% van de Vlamingen denkt dat Pink Lady een Belgische appelsoort is. De Vlaming koopt graag Belgische voedingsproducten. Wie de herkomst van voeding in het oog houdt, heeft vaak een sterke voorkeur voor producten van bij ons. Wie van deze groep een Belgische oorsprongsvermelding op een product ziet, zegt in 74% van de ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.