
08/11/2022
Waar de populariteit van koffie vroeger begon in de vorm van filterkoffie, transformeerde dit jaren later in automatische bonenmachines en nestelt zich vandaag in herkenbaar gegeerde koffiebonen.

14/09/2021
Uit de vorige poll blijkt dat 75% van de bakkers koffie, thee of fruitsap aanbiedt. Welk product heeft in uw zaak het grootste aandeel in verkoop?

06/09/2021
Biedt u koffie, thee of fruitsap on the go aan?

10/08/2020
Een artisanaal product hoort in de zaak van een traditionele vakman. De bakker weet hoe hij met ambachtelijke streekproducten moet omgaan. Veel producenten willen het ambachtelijke karakter van (een deel van) hun producten hooghouden en hebben daarom baat bij de verdeling via het ambachtelijke circuit. En dat is ook voor de bakker een slimme zet. Zij krijgen vaak de exclusiviteit van het product en kunnen zo de authenticiteit van het streekproduct bewaren.

27/11/2018
Video: trends in koffie en thee Op Horeca Expo vroegen we aan verschillende leveranciers wat de trends zijn in het koffie- en theesegment. Zo wordt water belangrijker en kiezen consumenten voor merken met een meerwaarde. Ook creatief omgaan met koffiedranken - door presentatie of het werken met siropen - zit in de lift. Jongeren vallen dan weer volop voor bereidingen waarin melk een hoofdrol krijgt.

29/11/2017
Koffie en thee zijn op hun plaats in de chocolaterie. Consumenten genieten graag van een verse tas koffie of thee met een praline of een stukje chocolade erbij. Gaat u zelf koffie of thee verkopen, kies dan voor een assortiment dat afwijkt van wat in de supermarkt te vinden is. Laat u door uw leverancier begeleiden om een uitgebalanceerd aanbod samen te stellen. Trends zijn nu onder meer originekoffies, koffiebonen, matchathee en 'gezonde thee'.

17/06/2016
Er wordt meer koffie gedronken door zowel jong als oud. Het stijgende aantal koffiedrinkers zorgt voor meer variëteit in het aanbod. Zo is originekoffie koffie die uit één regio komt een soort die aan populariteit wint. Originekoffies hebben een uitg

17/06/2016

17/06/2016
Chocolademelk is hot. Zeker tijdens de koude wintermaanden is het een favoriet onder de warme dranken, maar ook tijdens de warmere maanden blijft de zoete drank verkopen. Gestimuleerd door de koffiehype, wordt chocolademelk nu ook in een uitgebreid aantal smaken aangeboden, waardoor de drank in de lift zit. Bovendien kan het in kleine verpakkingen worden verkocht, wat het een ideale aanvulling in geschenkmanden maakt.