- 28 april 2025
- Door Josefien De Bock
Brood opnieuw positief onder de aandacht bij consumenten & bakkers
Het imago van brood stond de afgelopen decennia onder druk. Toch blijft brood, zeker de volkorenvarianten, perfect passen binnen een gezond, duurzaam en lekker voedingspatroon. Onder het motto ‘Brood, goed verhaal’ werkt het Instituut Brood & Gezondheid vzw (IB&G) al jaren samen met het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) aan campagnes om brood opnieuw positief in de kijker te zetten. Kathou Wagemans van IB&G licht toe hoe de broodsector zich via gerichte communicatie, educatie en samenwerking opnieuw positioneert in het voedingslandschap.
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.