
03/11/2025
Al meer dan dertig jaar geldt ProWein als dé wereldwijde referentie voor professionals uit de wijn- en sterkedrankensector. Bewust van deze uitdagingen hebben de organisatoren van Messe Düsseldorf een grondige herziening doorgevoerd.

21/08/2025
Binnenkort beginnen we eraan: lijstjes maken voor de feesttafels in de eindejaarsperiode. Wij hoorden al eens rond bij enkele retailers welke accenten ze leggen.

17/07/2025
Diverse factoren hebben een impact op de wijn- en spiritssector. Het overheidsbeleid op vlak van gezondheid, fiscaliteit en duurzaamheid is een grote stuwkracht achter het koopgedrag van de consument.

16/06/2025
De Brussels Bar Show ziet zichzelf als een platform voor samenwerking tussen bartenders, drankenmerken en bezoekers. De aanwezigen kunnen er genieten van workshops, proeverijen en live-demonstraties

14/03/2025
Wijn blijft een essentieel segment binnen de voedingssector. Wij gingen daarom de belangrijkste trends spotten tijdens Prowein in Düsseldorf en Wine Paris
28/01/2025
Het gaat economisch behoorlijk goed met de frituursector. Zakenblad Trends analyseerde de financiële cijfers van 2.575 actieve Vlaamse frituren. Wij gingen op bezoek bij de 2 meest rendabele frituren.

23/03/2021
Wij polsten gedurende januari en februari naar de verwachtingen in het kader van het EK voetbal bij de lezers van Retail magazine. Hieruit blijkt o.a. dat zoute snacks het grootste verkoopspotentieel hebben in die periode.

12/11/2019
De markt van de sterke dranken en aperitieven blijft de gevolgen ondervinden van de verhoging van de accijnzen in 2016. Toch zijn deze producten nog steeds aantrekkelijk voor de consument. Zo blijft de opmars van malt whisky verder gaan en ook rum doet het opvallend goed. Daarnaast zijn cocktails en longdrinks aan een revival toe. Eindejaar is een topperiode en een aantrekkelijke verpakking en extraatjes zoals een bijhorend glas zijn zeker factoren die kunnen bijdragen tot een meerverkoop.

25/06/2019
In februari 2018 nam Interstock Dranken Vanquathem onder handen. Het mag gezegd zijn: het resultaat is verbluffend. De koude drankencentrale is omgetoverd tot een gezellige shop. Houten en donkergrijze elementen, de juiste verlichting en lage rekken zorgen ervoor dat de klant een aangename shopervaring krijgt. Met resultaat, zo blijkt, want klanten die langer in je winkel willen blijven, geven ook meer uit.

30/10/2018
Vooral tijdens de wintermaanden kennen warme dranken een stijging in verkoop. Als chocolatier kiest u het best voor koffie en thee van kleinere leveranciers met artisanale producten, die ook in de lijn liggen van uw assortiment. Wie op zoek gaat naar een uitgesproken smaak of kwaliteit, kan eens voor een originekoffie kiezen. Als chocolatier chocoladedranken maken en aanbieden vergt, in vergelijking met pralines en andere chocoladeproducten, minder moeite, en kan voor een mooie omzet zorgen boven op het huidige aanbod. Verschillende merken bieden geschenkmanden- en pakketjes aan die het goed doen tijdens feestperiodes.
29/11/2017
De afgelopen twee jaar heeft de verkoop van sterke dranken serieuze klappen gekregen. De accijnsverhoging van oktober 2015 heeft ervoor gezorgd dat zowel particulieren als professionelen een deel van hun aankopen in het buitenland gaan doen. Daarom is het erg belangrijk om de shoppers die in uw drankrayon komen met een perfect uitgebalanceerd gamma en prikkelende geschenkverpakkingen voor eindejaar vast te grijpen. Hoe u dat precies kunt doen, dat leest u in onze onmisbare rayontips.

03/11/2016

03/11/2016

03/11/2016