ArtikelsNieuwsZoekertjes
Thema's
  • chevron_right Brood
  • chevron_right Viennoisserie
  • chevron_right Patisserie
  • chevron_right Chocolaterie
  • chevron_right Roomijs
  • chevron_right Zoetwaren
  • chevron_right Grondstoffen
  • chevron_right Dranken
    • Koffie en thee
    • Frisdranken en water
    • Sterke dranken
  • chevron_right Bakkerijmachines
  • chevron_right Materialen
  • chevron_right Winkel
  • chevron_right Atelier
  • chevron_right Marketing
  • chevron_right Bakery awards
Sterke dranken

ProWein Düsseldorf 2026: de beurs heruitgevonden

03/11/2025

Al meer dan dertig jaar geldt ProWein als dé wereldwijde referentie voor professionals uit de wijn- en sterke­dranken­sector. Bewust van deze uitdagingen hebben de organisatoren van Messe Düsseldorf een grondige herziening doorgevoerd.

Hoe spelen food retailers in op het eindejaar 2025?

21/08/2025

Binnenkort beginnen we eraan: lijstjes maken voor de feesttafels in de eindejaarsperiode. Wij hoorden al eens rond bij enkele retailers welke accenten ze leggen.

Zo speel je in op de premiumtrend bij sterke dranken

17/07/2025

Diverse factoren hebben een impact op de wijn- en spiritssector. Het overheidsbeleid op vlak van gezondheid, fiscaliteit en duurzaamheid is een grote stuwkracht achter het koopgedrag van de consument.

THEMAX Food Channel: Brussels Bar Show

16/06/2025

De Brussels Bar Show ziet zichzelf als een platform voor samenwerking tussen bartenders, drankenmerken en bezoekers. De aanwezigen kunnen er genieten van workshops, proeverijen en live-demonstraties

Trends en innovaties in de wijnwereld in 2025

14/03/2025

Wijn blijft een essentieel segment binnen de voedingssector. Wij gingen daarom de belangrijkste trends spotten tijdens Prowein in Düsseldorf en Wine Paris

  • Premium

Rendabelste frituren vertonen verschillend verdienmodel

28/01/2025

Het gaat economisch behoorlijk goed met de frituursector. Zakenblad Trends analyseerde de financiële cijfers van 2.575 actieve Vlaamse frituren. Wij gingen op bezoek bij de 2 meest rendabele frituren.

  • Premium

Impact EK voetbal op de winkelvloer

23/03/2021

Wij polsten gedurende januari en februari naar de verwachtingen in het kader van het EK voetbal bij de lezers van Retail magazine. Hieruit blijkt o.a. dat zoute snacks het grootste verkoopspotentieel hebben in die periode.

  • Premium

Blijven inzetten op premiumdranken loont

12/11/2019

De markt van de sterke dranken en aperitieven blijft de gevolgen ondervinden van de verhoging van de accijnzen in 2016. Toch zijn deze producten nog steeds aantrekkelijk voor de consument. Zo blijft de opmars van malt whisky verder gaan en ook rum doet het opvallend goed. Daarnaast zijn cocktails en longdrinks aan een revival toe. Eindejaar is een topperiode en een aantrekkelijke verpakking en extraatjes zoals een bijhorend glas zijn zeker factoren die kunnen bijdragen tot een meerverkoop.

Koude drankencentrale omgetoverd tot sfeervolle drankboetiek

25/06/2019

In februari 2018 nam Interstock Dranken Vanquathem onder handen. Het mag gezegd zijn: het resultaat is verbluffend. De koude drankencentrale is omgetoverd tot een gezellige shop. Houten en donkergrijze elementen, de juiste verlichting en lage rekken zorgen ervoor dat de klant een aangename shopervaring krijgt. Met resultaat, zo blijkt, want klanten die langer in je winkel willen blijven, geven ook meer uit.

  • Premium

Warme dranken

30/10/2018

Vooral tijdens de wintermaanden kennen warme dranken een stijging in verkoop. Als chocolatier kiest u het best voor koffie en thee van kleinere leveranciers met artisanale producten, die ook in de lijn liggen van uw assortiment. Wie op zoek gaat naar een uitgesproken smaak of kwaliteit, kan eens voor een originekoffie kiezen. Als chocolatier chocoladedranken maken en aanbieden vergt, in vergelijking met pralines en andere chocoladeproducten, minder moeite, en kan voor een mooie omzet zorgen boven op het huidige aanbod. Verschillende merken bieden geschenkmanden- en pakketjes aan die het goed doen tijdens feestperiodes.

  • Premium

Verkoop sterke dranken blijft licht dalen op lange termijn

29/11/2017

De afgelopen twee jaar heeft de verkoop van sterke dranken serieuze klappen gekregen. De accijnsverhoging van oktober 2015 heeft ervoor gezorgd dat zowel particulieren als professionelen een deel van hun aankopen in het buitenland gaan doen. Daarom is het erg belangrijk om de shoppers die in uw drankrayon komen met een perfect uitgebalanceerd gamma en prikkelende geschenkverpakkingen voor eindejaar vast te grijpen. Hoe u dat precies kunt doen, dat leest u in onze onmisbare rayontips.

  • Premium

Vijf belangrijkste apero facts

03/11/2016

  • Premium

Invloed accijnsverhoging

03/11/2016

  • Premium

Na Barcelona verovert Vermout nu ook België

03/11/2016