Coca-Cola, Belgischer dan je denkt
Coca-Cola mag dan een iconisch Amerikaans merk zijn, in België is het sterker verankerd dan velen denken. Met drie productiesites – in Antwerpen, Gent en Chaudfontaine – en meer dan 2.200 medewerkers wordt 83% van alle in België verkochte Coca-Cola-dranken ook effectief hier geproduceerd. Alleen al in de Antwerpse fabriek in Wilrijk rolt jaarlijks 355 miljoen liter van de band, goed voor 40% van de Belgische productie.
Om die lokale aanwezigheid in de verf te zetten, lanceert Coca-Cola een opvallende campagne waarin vijf Antwerpse collega’s de hoofdrol spelen. In de tv-spot zien we warehouse operator Manoah Maas, vrachtwagenchauffeur Patrick Lodewijckx en health & safety coordinator Zahra Brangers. Senior manager project engineering Diederik Van Alsenoy en labour planner Evi Bogaerts prijken dan weer op de billboards en affiches in de grote steden.
“Na 20 jaar in dit bedrijf ben ik nog elke dag trots op wat we hier doen,” zegt Diederik. “Het verbaast me telkens weer dat veel mensen niet weten dat onze producten lokaal gemaakt worden. Daarom was het bijzonder om mee te werken aan deze campagne.” Patrick vult aan: “Het was zeer aangenaam om mee te doen. Mijn familie en ik zijn heel benieuwd naar het resultaat.”
Op 5 oktober opent de Antwerpse site bovendien de deuren tijdens Open Bedrijvendag. Het grote publiek kan er met eigen ogen ontdekken hoe lokaal de wereldberoemde drank in werkelijkheid is.

