- 19 februari 2018
- | 11 min. leestijd
DE TOEKOMST VAN BROOD LIGT IN ZIJN VERLEDEN
Nieuwe kennis en betere technologieën zorgen na 150 jaar voor revival van desem
Zo'n 150 jaar geleden verdween desembrood in België en een groot deel van Europa van het toneel. Vandaag is het hipper dan ooit. In grote steden worden gespecialiseerde bakkerijen opgericht, bekende chefs zweren bij een huisgemaakt, traag gerezen desembrood, thuisbakkers experimenteren met allerlei fermentatieprocessen en ook kleinere bakkerijen wagen zich ondertussen aan één of meerdere desembroden in hun assortiment. Is het een voorbijgaande trend of gaan we eindelijk echt terug naar de roots?
Dit is een plus artikel
Abonneer om dit artikel te lezen

BAKERY ONLINE + PRINT ABONNEMENT
Word nu abonnee!
Krijg toegang tot onze online plusartikels en ontvang alle print magazines per post.
Gratis verder gaan?
Registreer en krijg gratis toegang tot 1 PLUS artikel/video
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u het online magazine. Het online magazine kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van het online magazine.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.
Reageer