ArtikelsNieuwsZoekertjes
Thema's
  • chevron_right Brood
  • chevron_right Viennoisserie
  • chevron_right Patisserie
    • Zoetstoffen
    • Bake-off patisserie
    • Patisserie
    • Patisseriedecoraties
  • chevron_right Chocolaterie
  • chevron_right Roomijs
  • chevron_right Zoetwaren
  • chevron_right Grondstoffen
  • chevron_right Dranken
  • chevron_right Bakkerijmachines
  • chevron_right Materialen
  • chevron_right Winkel
  • chevron_right Atelier
  • chevron_right Marketing
  • chevron_right Bakery awards
Bake-off patisserie

12 tips voor een succesvolle bakkerijafdeling

29/10/2025

De presentatie en de grootte van het assortiment dragen in hoge mate bij tot het succes van de bakkerijafdeling. Specialisten op vlak van inrichting, uitrusting en productgamma delen graag 12 tips.

  • Premium

Tussen traditie en gemak: hoe België gebak beleeft

08/10/2025

Banket en gebak zijn massaal in trek: wekelijks consumeert maar liefst 69% van de Belgen een banket- of gebakproduct. Dat blijkt uit het ConsumerOmnibus-onderzoek van juni 2025 dat het aankoopgedrag van de consument in kaart brengt.

  • Premium

Desserts in de zorg zijn meer dan zoete afsluiter

16/07/2025

In de zorg draait voeding niet alleen om eten, maar ook om troost, herstel en welzijn. Een dessert is daarbij vaak meer dan een zoete afsluiter: het brengt smaak, sfeer en extra voedingswaarde op het bord.

  • Premium

De opmars van viennoiserie: wat scoort in uw winkel?

20/02/2025

Sommige producten zijn onoverwinbaar, wat het tegenproduct ook moge zijn. Het winkelaanbod in viennoiserie is hier het levende bewijs van. De krokante 'pain au chocolat' en croissant zijn lekkernijen die bijvoorbeeld nooit teleurstellen...

  • Premium

Nieuwe trends in viennoiserie creëren extra opportuniteiten

13/03/2023

Viennoiserie krijgt een groeiend belang als snack. Smaak, kwaliteit en prijs zijn doorslaggevend bij de productkeuze.

  • Premium

Ontbijtformules spelen in op vraag van consument

12/09/2018

Een snel ontbijt is vooral ook convenient; handige verpakkingen zijn zeker een meerwaarde voor on the go. Wie op zijn gezondheid let, valt vooral voor brood of andere graanproducten, melkproducten én fruit, eventueel in smoothievorm. Alternatieven voor koemelk worden daarbij gewaardeerd. Is er meer tijd, dan verkiest de ontbijter dikwijls een buffet waarin specialiteiten en authentieke producten de hoofdrol spelen. Een verscheidenheid aan zoete en hartige bereidingen, warme en koude gerechten weet iedereen te overtuigen.